Egon, az egér

Blogposztok az egérlyukból

Vallomás I.
2021. szeptember 08. írta: Egon, az egér

Vallomás I.

Beteg vagyok.

Második feleségem 2018. január 14-én, reggel 7 óra 25 perckor halt meg. Vasárnap volt. Másnap, hétfőn, ügyeket intéztem, BKV-val mentem, és egy furcsa érzés fogott el. Huszonegynéhány éve arra jártam egy transzvesztita (?), punk basszusgitároshoz órákra. Zenélni nem tanultam meg, mindig jó érzékem volt rossz tanárokat választani. Aztán rájöttem, hogy nem ezért érzem magamat furcsán. Hanem azért, mert bármikor összecsillanhat a szemem valakivel a villamoson, és nincs semmi, ami visszatartson, hogy lépjek.

A megállapodás az volt, hogy a keresztgyerekeim nem váltanak évközben iskolát. Hétköznap nálam, hétvégeken az apjuknál, aki kiköltözött az aglomerációba. Ez feladatot adott, legalább nem törtem össze. Reggel hatkor ki kellett pattanni az ágyból, reggelit készíteni, iskolába indítani őket. Majd munka után rájuk is gondolva bevásárolni, vacsorát készíteni, segíteni nekik az esti rutinokban. A nagytestvérük segített nekik a tanulásban, az iskola táska bepakolásában, az anyósom meg hozta a bepanírozott húsokat, nekem csak ki kellett sütni, meg köretet készíteni hozzá, hogy legyen ebédjük. Reggel hattól este fél 10, 10-ig ment a robot, utána meg éjfélig borzalmas szexpartnerkereső oldalakat bújtam, ahol zömében aberált emberek próbáltak megfelelő társakat találni aberációjuk kiéléséhez. Nekem meg nem volt.

"Te mit keresel itten?" Persze, találtam valakit, aki relatíve normálisnak tűnt. Már a feleségem temetése előtt elmentem moziba vele, a Testről és lélekrőlt néztük meg, amit a feleségemmel szerettem volna nagyon megnézni, de vele már nem jutottam el. Nem talált vonzónak élőben (bár ezt próbálta leplezni), amire még rátett egy lapáttal az, hogy a filmet is furcsának tartotta. Ő is beteg volt, nem tudott nyíltan nemet mondani, csak húzta a száját, hogy most ezért nem jó neki a hétvége, most azért nem... Aztán nekem kellett kimondani, hogy OK, akkor szerintem ne keressük egymást.


Március közepén már volt barátnőm. Bipoláris. Egy katasztrófa volt a lakása, kis folyósókon kellett közlekedni benne a derékig érő limlomok között. Kéthetente volt apás hétvége, akkor el tudtunk menni otthonról kettesben, jókat kirándultunk mindenféle hegyekben. Borzalmasan önértékelési zavaros volt, ami megmérgezte a kapcsolatunkat. Amikor meséltem neki arról, hogy a nagyobbik lányom kiváló tanuló egy erős gimnáziumban, azt ő úgy értékelte, hogy a lányát pocskondiázom, hogy ő meg nem kiváló tanuló. Tenyeremen hordoztam egy hétvégén péntek délután öttől vasárnap este hatig, vasárnap este nyolckor már őrjöngött a Messengeren, hogy ő úgy érzi, hogy én nem is szeretem őt. De azt tervezte, hogy ha vége az iskolának, akkor én majd odaköltözöm hozzá abba a borzalomba, ami ellen minden porcikám tiltakozott.


Festőművész volt ez a bipol csaj, a médiában dolgozó unokatestvére managelte. Összehozott neki egy afrikai utat, ahol festményeit adhatta el valami művészeti jamboreen, és abból két hétig nyaraltak Afrikában. Én meg elmentem fagyizni egy ultrafutó lánnyal, akivel még egyetemről ismertük egymást, meg szerveztünk régi egyetemista ismerőseinkkel egy mangóskazettás partit, le a jútyúbbal címmel, és kazettáról halgattuk az URH-t, Balatont, Bizottságot és a többi, '80-as évek beli underground zenekart. Volt valami perverzitás abban, hogy meg akarta hívni azt a barátnőjét is, akibe az egyetemi éveim alatt halálosan szerelmes voltam, ő meg jó szűzkurvaként felhőztetett úgy, hogy majdnem idegösszeroppanást kaptam tőle. Egyik este a kapualjukban mondta, hogy "látod, már azt is megengedem, hogy a kapualjunkig hazakísérj", majd átölelt, olyan szorasan kapaszkodott a nyakamba, hogy már szinte fájt, és azt súgta a fülembe, hogy "nagyon rendes srác vagy". Majd rákövetkező héten elutazott síelni, ahol összejött azzal a sráccal, aki ma is a férje, van négy szép gyerekük.

"Vikinek nehéz" - végül mégsem jött el a kazettás partira ez a lány. "Konzervatív szemléletű a családjuk", ami azt jelentette, hogy a férjeura úgy gondolja, hogy ha már ő keresi a pénzt a családban (Vikinek is van azért egy PhD fokozata, btw...), akkor az úgy van, hogy este megjön a munkából, széttárt lábakkal elterül a kanapén, és várja, hogy elé tegyék a vacsorát. A zasszony meg mos, főz, takarít a négy gyerekre meg a férjeurára. "Vikinek nehéz" - csengett a fülembe, bennem meg azért volt valami kellemes káröröm-érzet, hogy jóvananyukám, te választottad őt helyettem.

Az ultrafutó csajjal még egyszer elmendtem randizni, ahol szinte végig arról beszélt, hogy a testvére örökbefogadott egy gyereket, és hogy mennyire aranyos a kislány, és hogy ő is úgy tervezi, hogy örökbefogad egy gyereket, és felneveli (neki nincs gyereke, és bő negyvenesen már nem is szeretne sajátot). Aztán amikor a randi után Messengeren is végig ez volt a téma, és hogy én hogy vagyok ezzel az örökbefogadással (itt jegyezném meg, hogy se egy ölelés, se egy csók nem volt a randin, csak beszélgettünk), akkor elmeséltem, hogy nekem meg pár hónapja halt meg a második feleségem, akinek két gyereke is a keresztgyerekem, és bár hivatalosan nem én vagyok a gyámjuk, de úgy érzem, hogy őket végig kell kísérni az életen. És ez így tök oké, sőt, nagyon boldog érzés tölt el, amikor csak a kerresztgyerekeimre gondolok, pláne, ha tehetek értük valamit, de nem vonz az, hogy random emberek gyerekeit nevelgessem. Hatalmas megsértődés lett a vége részéről.

A bipol festőművésznő meg hazajött az afrikai kiruccanásáról és közöltem vele, hogy vége.


Június elején már megint volt barátnőm. Egy irtózatosan cuki csaj volt, egy zenei facebook csoportban sodródtunk össze. Nagyon cuki csaj volt, de ő is cipelte a keresztjeit. A devizahitele elvitte a lakását, a nevelőapja testvérének egy kicsit lepukkant, befektetési célból vett lakásában lakott, rokoni alapon kedvezményes albérleti díjjal. Sokat főztünk, koncertekre jártunk, sőt, elvittem futni, és szinte nulláról eljutottunk oda, hogy öt kilométert le tudott futni. A f.korbácsot ebben a történetben ott érdemlem ki, hogy nem mondtam el neki, hogy mi történt a közelmúltban velem. Nyár volt, keresztgyerekeim elköltöztek, gondoltam, új lappal indítok. Hülyeség volt nem beszélni róla, egyre nagyobb teher volt a vállamon.

"Te vagy az első pasim, akit be merek mutatni a családomnak!" - lelkesedett, amikor leutaztunk a családjához hétvégén. Én kb. a miaf.tkeresekitt érzéssel kóvályogtam a faluban, ő meg a nevelőapja szülinapi partija után este enyhén spiccesen, de határtalan boldogsággal bújt hozzám. "Jajj, mindenki oda van, meg vissza, hogy te mennyire egy kedves, cuki pasi vagy!" Vasárnap délután a teljes família kijött a kapuba integetni, amikor indultunk vissza Budapestre. Megcsodálták az autót, csak azt nem tudták, hogy az az autó a néhai feleségem apjáé, és nálam csak kölcsönben van, amíg ő Thaiföldön él egy nővel.

A kaput ennek cuki csajnak az előttem levő, erősen ötvenes és erősen alkoholista pasija tette be, aki egy napon reggel elindult a munkába, majd a buszmegállóban összeomlott a vérkeringése, összeesett és meghalt. A cuki csaj szeretett volna elmenni a temetésére és szeretett volna az ismerőseikkel elmenni egy megemlékezésre, és kérte, hogy ne haragudjak rá emiatt. Nem haragudtam. Magamra haragudtam, amiért nem meséltem el, hogy nekem meg januárban halt meg a feleségem.

Onnantól már csak menekültem.


 Ahhoz mennyire betegnek kell lenned, hogy a cuki csaj barátnőd incselkedő megjegyzéseket tesz, amiből világos, hogy legnagyobb vágya az, hogy karácsonykor megkérjed a kezét, te meg bemész egy hangszerüzletbe, és 19 év után veszel megint egy basszusgitárt, mert egy facebook zenei csoportban egy félig zakkant csaj feltesz néhány félerotikus képet, azzal a kísérőszöveggel hogy zenekarban gitározna meg énekelne, te meg azt gondolod, hogy "hm, ezt a nőt akár meg is dugnám..."?!?!? 

Küldött néhány, telefonnal felvett hanganyagott, hogy hogyan gitározik (nem tudott gitározni), én meg elküldtem a 19 évvel ezelőtti koncertfelvételeinket YouTube-on, hogy én meg így basszusgitározom. Hálistennek nem lett belőle semmi.

Közben azon vettem észre magam, hogy incselkedem egy nálam majd' húsz évvel fiatalabb kolléganővel. Az ultrafutó csajjal való afférom szöget ütött a fejembe, hogy egy tartós párkapcsolathoz kellene egy gyerek (ez egyáltalán nem biztos, hogy igaz, csak ahogy neki az örökbefogadás lett a rögeszméje, nekem az, hogy lesz még [saját] gyerekem...). Végülis egy ilyen felállásban lehetett volna.

De nem lett. Nem tudom, hogy lehetett volna bármi is, de írtam egy hülyeséget a facebookra. Mindig is pocsék voltam geometriából, azon ponthalmaz, amit a feladatban megadtam, és kérdztem, hogy ez mi, az egy hiperbola volt. Amit középiskolásként is meg kellene tudni oldani, ha meg valaki matematikus, akkor meg ciki ilyet kérdezni, ahogy egyik művelt kollégám rá is világított egy kommentben. Viszont egy régi, kissé megcsúszott zenész haveromnak vittem előtte pár héttel gyógykrémet a meghúzódott lábára. Ő vagy le sem tudott menni a fájós lábával vásárolni, vagy hó végén nem volt 800 forintja, hogy vegyen egy Flexagilt vagy mindkettő. Megkínált kávéval cserébe, és felajánlott egy ajándék hennafestést, amit elfogadtam, hogy majd a cuki csajnak fessen egyet.

Szóval egy nagyon kedves dobos haveromnak volt negyvenedik születésnapja, én meg a szülinapi parti közben posztoltam a facebookra, hogy a teafilter zsinórját így-meg-így huzogatom, akkor milyen görbét kapok. Hiperbolát. A zenész haverom meg odaírta kommentbe, hogy inkább azt mondjam meg, hogy mikor jön a barátnőm az ajándék hennafestésre.

"Miért törölted ki a poszot?"- kérdezte a fiatal kolléganőm. "Mert ciki volt, hogy egy középiskolás feladatot nem tudtam megoldani" - hazudtam neki, pedig azért, hogy ne tudjon róla, hogy nekem van barátnőm.

De megtudta. Onnantól kezdve alábbhagyott az incselkedés, majd elment moziba egy másik sráccal. Lehet, hogy amúgy sem lett volna semmi közöttünk, és csak én gondoltam túl sokat ebbe bele, de jól meg is érdemeltem, hogy ebből ne legyen semmi.

 A cuki csaj nagyon talpra akart állni, elkezdett egy pénzügyi főiskolát. Én korrepetáltam matekból, és már csak annyit akartam, hogy egy ketteskével átmenjen határértékszámításból és deriválás alapjaiból. Szeretem volna, hogy legalább a féléve meglegyen, ha már én összetöröm a szívét. Amikor ez megtörtént, szakítottam vele.


Ilyen a sors iróniája. Tényleg egyedül akartam lenni, csak gyenge voltam hozzá. Szakítás után pár nappal reggel fél hétkor szólt az ébresztőm, Cinit még betakartam (teljesen normális, hogy egy 46 éves ember a plüssegerével él együtt), és vittem a telefonomat le a galériaágyról, hogy akkor reggeli, megyek futni, szabad vagyok, egyedül vagyok! Majd látom, hogy a Messengeren van egy üzenet, hogy nagyon érdekes embernek talál, és lenne-e kedvem beszélgetni. Azt  le sem írom, hogy ez az ismerettség milyen facebook csoportból jött, enyhe hazugsággal azt mondanám, hogy egy önértékelést elősegítő csoport, de ez így erős eufemista megfogalmazás. 

Mindenesetre nem csak beszélgetés lett belőle.

Na, ő meg borderline volt. Kevesebb, mint három hónap alatt eljutottunk onnan, hogy elhomályosult szemekkel rebegi előttem, hogy "sze-ret-lek", mintha nehéz lenne kiejteni a szót, de csakazért is megteszi, oda, hogy megyünk reggel munkába a buszon, és gyilkos tekintettel néz rám, hogy én hogy képzelem, hogy hozzáérek, ő most ideges, hagyjam békén.

Pedig a leszméggyerekem projectbe talán beleillett volna. Ő is majdnem tizenöt évvel fiatalabb volt nálam, és bár azt mondta, hogy ő nem szeretne gyereket, és úgy gondoltam, hogy ha pár évet megél a kapcsolatunk, akkor talán változhat az álláspontja, és akkor is még időben jók vagyunk.

De alig három hónapot bírt ki a kapcsolatunk. Ezalatt egyik munkahelyéről lelépett, mert hogy ott borzalom, de máris talált egy új munkahelyet, ami a lehető legszuperebb, mindig is erre vágyott, amiből a három hónapban újabb borzalom lett, ahol ő megtehti azt, hogy egy megbeszélésről hisztizve, ajtót csapkodva megy ki, és ő eljön onnan. Ne legyen olyan barátnőtök, akinek a harmincas évek elejére szinte betelik a munkakönyve, hogy ő hol dolgozott már, mert az valószínűleg bordi, és ne kezdjél párkapcsolatot egy borival, ha jót akarsz magadnak.


 Na, majd innen folytatom a vallomásom. Jól esett leírni, kb. a felénél tartunk az elmúlt bő három, közel négy évnek. Szomorú szembesülni azzal, hogy ilyen vagyok, de azt gondolom, hogy akkor tudok javítani ezen az állapoton, ha szembe tudok nézni vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://egonazeger.blog.hu/api/trackback/id/tr9816682838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2021.09.09. 07:44:23

Ezt nehéz emésztgetni, és ez még csak a fele.
Az szembeötlő, hogy (direkt?) főként érzelmileg sérült, labilis nőkkel kezdtél.
Baromira nehéz bármit is mondani, tanácsot adni is lehetetlen lenne. De az mindenképpen jó, ha kiírod magadból.
Egy pszichológus nem segítene esetleg? Bár ebben hinni kell, anélkül nem igazán használ. (nem saját, de tapasztalat) A depresszió egy veszélyes, alattomos dolog. De ha már felismerted, akkor lehet eljutsz arra a gondolatra is, hogy segítséget kérj szakembertől.

Megnéztem a hiperbolát.....jajjjj....de utáltam a geometriát anno. Se akkor, se most nem értek belőle sokat :)

Lorrh 2021.09.10. 19:25:50

Hát ezeket nagyon át tudom érezni! Nekem kb 9 év volt az életemből amikor uilyen borderes meg narcisztikus nőkkel találkoztam és kínlódtam velük sorban.
De hidd el, ez a korszak is el fog múlni.
Mint ahogy az egész élet.
Hálisten.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2021.09.14. 07:43:11

@Szőkenőő: A hiperbola azon pontok halmaza a síkon, amelynek két pontol mért távolságainak a különbsége konstans :P

Úgy tippelem, de csak tippelem, hogy ez a konstans távolság a teafilter végén levő cimke egyik oldala volt, de hogy mennyire láma vagyok geometriából, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy még ha agyon csapnátok is, se tudnám megmondani, hogy mi volt a feladat, hogyan huzogattam a teafilter zsinórját azon az ominózus december végi bulin...

De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy milyen pszichopatákat megszégyenítő módon tudok szemrebbenés nélkül hazudozni. Pedig csak ki akartam bekkelni azt, hogy az aktuális barátnőm levizsgázzon a nehéz tantárgyaiból, kicseszés lett volna vele vizsgaidőszak előtt/közben szakítani. Így sem volt egy szép történet, nem is lehetett volna semmiképpen sem, de legalább meglett a féléve, nem dobott ki több százezer forintot az ablakon tandíjra.

Sokat gondolkodtam, hogy mi lehetett volna a megoldás. Lehettem volna őszinte is, egy őszinte vallomás kb. így nézett volna ki:

"Szia! Külsődben is nagyon vonzónak talállak, meg egy picit sapiosexuális is vagyok, az is ad egy picit a feléd érzett vonzalomhoz, és jól érzem magamat veled, amikor kötetlenül beszélgetünk akármiről, nem csak a szakmai dolgokról. Szóval szívesen isemrkedném veled. Csak van egy kis baj. Van egy barátnőm. A veled való flörtöléstől függetlenül már eldöntöttem, hogy szakítok vele, a megfelelő alkalmat keresem. Az a helyzet, hogy neki bedőlt a devizahitele, sok éven át anyagi gondokkal küzdött, most próbál kimászni a gödörből. Ennek a része az, hogy most, felnőtt fejjel el szeretne végezni még egy gazdasági főiskolát. Munka mellett, anyagi áldozatot hozva (több, mint egy havi fizetése a féléves tandíj!), amit nagyon becsülök benne. Nehezen veszi az akadályokat, matek bevezetőből, tudod, határérték, deriválás, konkrétan én korrepetáltam, láttam, hogy mennyire döcögősen veszi az akadályokat, és van egy makroökönómia vizsgája is, ami nagy mumus neki. Attól tartok, ha most szakítanék vele, annyira összetörne, hogy nem menne át ezeken a vizsgákon, és akkor bukná a félévét a befizetett tandíjával együtt. Addig közöttünk sajnos nem lehet több kávészünetek beli beszélgetéseken kívül, amíg ezt a helyzetet meg nem oldottam. Remélem, elsőre átmegy a vizsgáin, és akkor szakítok vele, és meghívlak randizni".

De azért ez... Nem nagyon, nagyon, nagyin gáz így? :(

Hogy lehetett volna ezt a helyzetet megoldani?

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2021.09.14. 08:02:17

@Szőkenőő: "Az szembeötlő, hogy (direkt?) főként érzelmileg sérült, labilis nőkkel kezdtél."

Ez egy nagyon fontos észrevétel. Jó kérdés, hogy miért.

1. Amit szinte egészen bizonyosan ki tudok zárni, az az előre vetített felelősségelhárítás. Azaz, ha majd nem fog sikerülni a kapcsolat, szakítás lesz belőle, akkor át tudjam hárítani a felelősséget, hogy a másik a hibás, hiszen sérült. Nem gondolom, hogy akár tudat alatt is lenne ilyen gondolatom. Minden kapcsolatba úgy megyek bele, hogy sikerülni fog, nem kalkulálok azzal, hogy mi lesz, ha mégsem.

2. Ami szinte egészen biztosan ok, az a valahová tartozás vágya. Egy egészen jó anyagi biztonságban, nyugodt környezetben tölthettem a gyerekkoromat, de jóanyám traumái miatt egy teljesen hideg, érzelemmentes világot vizionált nekünk, amelyben majd lediplomázom, feleszek egy szép öltönyt nyakkendővel és bemegyek a munkahelyemre. És persze lenne rengeteg szeretet és boldogság is ebben a világban, csak lövése nem volt, hogy ez miben fog manifesztálódni. Ebből a világból menekültem el mindenféle deviáns kultúrákba. A mai napig van bennem egy vonzalom a deviancia iránt, miközben egy értelmes világot próbálok felépíteni, amelyben a devianciának egy nagy része már nem is deviancia, hanem csak kreativitás. Aztán más emberek más háttérből jönnek, és az ő devianciájuk meg túl sok nekem és nézek ki a fejemből, hogy én ezt miért akartam.

3. Ami szintén sanszos, az a küldetéstudat, meg hogy "majd én segítek rajtad", "majd én meggyógyítalak, rendbehozlak" érzés. Ami nyilván valami ellen menekülés. Az utóbbi bő három és fél évben ez a feleségem halála is egyértelműen, de ez a "majd én segítek neked" érzés korábban is megvolt bennem. Gondolom, a családi gyökerek nélküliség elleni menekülés is belejátszhatott.

4. Végső soron és is "kicsit furcsán vagyok behuzalozva", így lehet, hogy sokszor mások találnak meg engem, akik szintén nem százasok :) Illetve a furcsaságom elriaszt másokat, így ezek a párkapcsolati lehetőségek maradnak...

"Egy pszichológus nem segítene esetleg? Bár ebben hinni kell, anélkül nem igazán használ. (nem saját, de tapasztalat) A depresszió egy veszélyes, alattomos dolog. De ha már felismerted, akkor lehet eljutsz arra a gondolatra is, hogy segítséget kérj szakembertől."

Gondolkodom rajta. Nem is igazán depresszió ez, hanem prokrasztináció. Vanank persze depis periódusok is, amikor realizálom, hogy mennyi tervet nem csináltam meg, meg van bennem valami fáradtságérzet, hogy mi a bánatért küzdök, csak küzdök és sose lesz vége, de a probléma gyökere a prokrasztináció. Csodálatosan elmenekültem a közelmúlt tragédiája elől. Hagytam, hogy legyenek pillanatok, amikor boldognak érzem magamat, és ez egy olyan kondícionális tanulás lett, amelyből vaskosan halogató lettem. Mert mennyivel jobb a kellemetlen adminisztratív dolgok helyett valami kellemeset csinálni. Mivel alkotó elme vagyok, nagyon sokszor ez egészen jó alkotásokhoz vezet. Nincsenek munkahelyi problémáim, jól teljesítek, egy nagyon erős mezőnyben picit átlag felett vagyok. Én látom, hogy lehetnék jobb is, ha ezt a prokrasztinációt legyőzném.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2021.09.14. 08:03:07

@Lorrh: Én remélem, hogy ebből a pár esetből tanultam... De ha nem, akkor majd pofán rúg párszor még az élet, és akkor majd meg fogom tanulni :)

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2021.09.15. 08:59:18

@Egon, az egér: Szerintem a hiperbolát hagyjuk is. A paralelepipedon az egyetlen kb, ami megmaradt sulis koromból, de csak a neve, mert olyan vicces volt :)

A sapioszexuálist is ki kellett keresnem, ugyanis gőzöm se volt mi a jelentése.
Az őszinte vallomás sok esetben célravezetőbb lehetne, de akkor viselni a következményeket is, hogy nagy eséllyel a megszólított lány jól elhajt a búsba. Mert ha problémás pasi vagy már az elején, akkor mi lesz később?
Ugyanakkor meg ha kamuzol, akkor hamar egy hazugságspirálba kerülhetsz, amiből szintén nehéz jól kijönni. És amint a mellékelt ábra mutatja, meg is szívtad.
Nem tudom mennyire volt alapja annak, hogy a cukicsaj összeomlana, ha megmondtad volna neki, hogy nézd, ennyi volt, szakítsunk. Nem biztos, hogy nem végezte volna el a sulit a segítséged nélkül, lehet hogy ezt csak a te egód mondatta veled. Van hogy fontosabbnak hisszük a szerepünket, mint amilyen az a valóságban.
Nem mondom, hogy gáz egy ilyen őszinte ismerkedő levél megírása, de az szinte biztos, hogy 10 ből 9 pasi nem írna ilyet.

Naaa a második szakaszt amit írtál most olvastam el, és lámlám, igazam van. magad is leírod, hogy hajlamos vagy "küldetéstudatra" szóval nem is lőttem nagyon mellé.

Lehet hogy azért, mert én egy egyszerű lélek vagyok, és ezért kérdés, hogy meddig lehet a szülőkre fogni a saját devianciánkat? Hogy hogy neveltek, milyen példát mutattak. Az én szüleim se voltak matyóhímzések, de én szerencsére túl tudtam lépni az emlékeken, és a saját életemet élni, nem elkövetni azokat a dolgokat, amiket otthon kaptam.
Bár a pszihomókusok előszeretettel veszik elő a családi múltat....filmekből láttam :D
És neked még a feleséged elvesztését is fel kell dolgozni, ami nagyon nehezítő körülmény az új kapcsolatok kialakításában.

Nekem az egyik nőrokonom ilyen, hogy mindig a csaló, semmirekellő pasik találják meg, gyereke is ilyentől lett. Többször felcsillant a remény mikor új pasi lépett a képbe, hogy na most végre egy normális, akivel lehet kezdeni valamit......de nem. Rendre kiderült, hogy az is egy szélhámos, f@szkalap. Csalódás csalódás hátán, és most már évek óta egyedül él. Kb. fél éve jött egy újabb pasi hosszú idő után, akit barát ajánlott neki. MAJDNEM jó lett volna már, mikor kiderült, hogy ez is egy simlis hazudozó.
Nem tudom miért van ez.

Én leginkább arra biztatlak, hogy írd ki magadból, tudod Shrek arany igazsága, jobb kint mint bent. Hátha tényleg ez segít.
Én drukkolok neked :)

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2021.09.19. 16:21:33

@Szőkenőő:
"Mert ha problémás pasi vagy már az elején, akkor mi lesz később?
Ugyanakkor meg ha kamuzol, akkor hamar egy hazugságspirálba kerülhetsz, amiből szintén nehéz jól kijönni. És amint a mellékelt ábra mutatja, meg is szívtad"

Igen... :/ Tudomásul kell venni, hogy vannak lose-lose helyzetek, amelyben csak veszíthet az ember. Persze azon felül, hogy arra is van esély, hogy túl sokat képzeltem bele a kolléganőbe, és ő valójában nem akart semmit, csak unatkozott, vagy ha akart is volna valamit, a nagy korkülönbség és az ebből fakadó kulturális különbségeken is simán elhasalhatott volna az a kapcsolat is. Mindegy, jól esett kiírni magamból :)

"lehet hogy ezt csak a te egód mondatta veled. Van hogy fontosabbnak hisszük a szerepünket, mint amilyen az a valóságban."

Szerintem nem egó volt ez, hanem masszív bűntudat. Végülis az a kapcsolat lényegében azon bukott el, hogy még én nem álltam rá készen. Vagy nem is tudom. Igazából semmi olyat nem tudok mondani, amiből egyértelműen az következett volna, hogy nekem szakítani kellene. Csak valamiért nem akartam. Tökre sajnáltam azt a csajt, megérdemelt volna egy hosszútávon működő, jó kapcsolatot.

"meddig lehet a szülőkre fogni a saját devianciánkat? Hogy hogy neveltek, milyen példát mutattak. Az én szüleim se voltak matyóhímzések, de én szerencsére túl tudtam lépni az emlékeken, és a saját életemet élni, nem elkövetni azokat a dolgokat, amiket otthon kaptam."

Egyrészt amit nem akarok, vádolni őket, hogy ilyen lettem. Szerintem jó, hogy ilyen lettem, nem látok benne 'kijavítanivalót'. Csak egyszerűen analizálok, hogy ez-meg-ez volt az oka annak, hogy, ilyen-meg-ilyen lettem. Amilyen lettem, az identitásommá vált. Nem mondom, hogy könnyű így, de nem tudom és nem is akarom levetkőzni azt a kulturális réteget, amit felnövésem során magamra vettem.

Másrészt én nem a rossz mintákat követem, hanem pont, hogy fellázadtam, és mást csinálok, mint amit a szüleim mutattak. Persze a fiatalkori lázadásból már sokmindent elhagytam, leginkább az önpusztítást. Ami maradt, az róka jó. Persze ezzel párkapcsolat tekintetében a lehetséges kapcsolatok 90-95%-a kipottyan, mert más vagyok, mint az átlag. Ezzel együtt kell élni.

"Én leginkább arra biztatlak, hogy írd ki magadból, tudod Shrek arany igazsága, jobb kint mint bent. Hátha tényleg ez segít.
Én drukkolok neked :)"

Igen, ez lesz, és köszi :)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2021.09.28. 12:35:25

@Egon, az egér:
A pszihológusok csak tovább rontanak a helyzeten, felírják a rivotrilt, azt hogy le tudsz e majd jönni róla az különösebben nem érdekli őket.
USA-ban lehet a legjobban kezelni a depressziót, Texasban a legjobban, bemész egy supermarketbe veszel két tábla csokit és hozzá dobnak egy forgótáras coltot ha felmutatod a személyidet.
Otthon meg csak be kell tenni az arcba a kellő pillanatban :)
Nos ha én texasi lennék, néhányszor már betettem volna a 6 lövetűt, gyors, nem macerás, kicsi rumlival jár, de ha empatikus vagy akkor nem kell utánad takarítani, nem muszáj az egész lakást beteríteni ha a természet lágy ölén is ellehet végezni a műveletet, nem helyhez kötött.
Bár a rizikó az hogy mire elhatároznád magad, és találnál egy alkalmas helyett, addigra elmúlik a késztetés :)
Azért a leggyakraban otthon durrantják szét a fejüket.
:)

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2021.09.28. 20:41:39

@szociál: azok a pszichiáterek... Nagy célom, hogy legalább annyit elérjek, hogy sokan tudják ebben az országban, hogy
1. Mentális betegséget csak klinikai szakpszichológus és pszichiáter diagnosztizálhat
2. Mentális betegségre gyógyszert felírni csak pszichiáter írhat fel.

És azon felül vannak a cihomókusok, akik elbeszélgetnek olyan emberkékkel, mint én, akiknek nincs baj az agyucskájukban (de van, de az nem betegség, hanem fícsőr :P ), meg kérdéseket tesznek fel, amiket jól/rosszul megbeszélnek a páciensekkel, aztán vagy lesz valami, vagy nem :P

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2021.09.29. 08:09:54

@Egon, az egér:
vannak akiknek nem ér semmit a beszélgetés, hanem a tompítás a lényeg, egyszerűbb bevenni a bogyót hogy utána zombiként élj

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2021.10.02. 17:10:16

@szociál: nekem nem kell tompítás. Abban különbözök a zenészektől, hogy a zenész megiszik 2-3 sört/felest, mielőtt felmegy a színpadra, míg én meg teázom/kávézom, hogy minél élesebb legyen az agyam, és tudják a zenére koncentrálni. (A másik dolog, amiben különbözünk, hogy a zenészek tudnak zenélni, én meg úgy csinálok, mintha tudnék :P )

Az elmúlt években nagyon jól kidolgoztam azt, hogy ne a fájdalmat tompítsam, hanem hogy tudjam magamat jól érezni. Csak hát mint mindent, pont ezt miért ne toltam volna túl. Úgyhogy most túl sokszor érzem magamat jól, aminek a következménye, hogy egy hallgató lusta kókler lettem. Mert mennyivel jobban érzem magamat, ha idióta lövegtorony játékokkal játszom, ahelyett, hogy megírnám azt a bírálatot, ami miatt már editori felszólítást kaptam, hogy nem kéne ennyit késni. Még sokkal több jóérzet van bennem zenehallgatás közben, mint takarítás közben :) stb.

Na, ezért kellene elmennem cihomókushoz, hogy megdumcsizzuk, hogy meddig jóérzet, meg szükséges pihenés, és honnan lustaság és halogatás. Csak ugye sóher vagyok erre pénzt kiadni, inkább magammal beszélgetek, meg most éppen veletek, hátha ez is elég lesz. Pedig lehet, hogy nem, még a barátnőmtől is elköltöztem, hogy magamra tudják koncentrálni, csak iszonyatosan társfüggő vagyok, még csak egy hete jöttem el, de már vinnyogok, hogy éjjel a párnámat meg a takarókat kell ölelgetnem helyette, de az az egyéni szocproblémám.
süti beállítások módosítása