Egon, az egér

Blogposztok az egérlyukból

Hipszterek a Balaton-felvidéken
2022. április 11. írta: Egon, az egér

Hipszterek a Balaton-felvidéken

 

Nagyon ránkfért egy kiruccanás, és mivel úgyis le kellett a nyaralómban permetezni a gyülölcsfáimat, tettünk egy jó nagy kirándulást. Édesapjánál volt szombaton, hozzá mentem le vasárnap reggel, aztán rögtön egy kávézással kezdtük a The Rusty Coffee Boxban.

rustycoffee.jpg

Nem voltak hajlandóak nekem machachinót csinálni, bezzeg a chai lattét elkészítették dirthy módon a barátnőmek. Így egy flat white-ot ittam, de nem jártam rosszul vele. Illatában kovászos kenyér dominált, ízvilágában meg hihetelenül csokoládés volt, de közben gyümölcsös jegyek is fellelhetőek voltak benne. A kilátás meg pazar :)

A kávé után úgy döntöttünk, hogy a cammogósabb, de szebb 71-esen megyünk le a nyaralómhoz. Végig nyíltak a szilva, barack és egyéb gyümölcs- és díszfák, fantasztikus fényviszonyok voltak. A nyaralómban gyorsan lepermeteztem a gyümölcsfákat, ültettem pár kasvirágot, a tetőt picit javítani kellett, aztán a Káli-medencén át indultunk a Malackrumpliba.

malackrumpli1.jpg

A Malackrumpli egyértelműen túlhájpolt, elszálltak az áraik, viszont hihetetlen ízorgia az összes ételük, és SZÉP kártyával is lehet fizetni, így aztán mindig el-elmegyünk oda enni egyet. Meg mindig van valami vegán menüjük. Most vasárnap gyömbéres sárgarépafőzelék volt zsenge zöldborsóval és zöldségfasírttal. A barátnőm hagymalevese nem volt ennyire fotogén, de a koriender zöldjével megbolondítva szintén nagyon érdekes volt. A mentás-tárkonyos tonikfröccs meg háromszor olyan jó, mint amennyire meglepően hangzik :)

malackrumpli2.jpg

A vegán tejbetrizs gyümölcsökkel és vaníliás-kókuszhabbal szintén jó választás volt.  Kicsit sok volt benne a cukor, de az ízorgia mellé nem volt olyan zavaró, hogy még a sok cukor is felpörgetett. rule30.jpg

Nem kávézni megyünk a Malackrumpliba, annyi jót lehet elmondani a kávéról, hogy volt benne koffein :) Viszont legalább lehetett lőni megint egy képet a Rule 30-as sejtautomatáról. Mindenesetre jó érzésekkel távoztunk, a kevesebb jobb, keep the essence, meg egyéb ilyen okosságok, szóval megvolt a lagom-érzés.

lessisbetter.jpg

Levezetésként még meglátogattuk Gombóc Artúrt, és megcsiklandoztuk a talpát.

kolodkoartur.jpg

Otthon meg még megnéztük a Besúgó legújabb részét. Kicsit kevésbé volt pörgős, mint az első két rész, de azért élvezetes volt.

Költészet napja van. Zárásként így jöjjön egy saját dal, amit a néhai feleségemnek írtam még, de akár a mostani barátnőmnek is írhattam volna. Az orosz-ukrán háborúra aktualizálva. Eredetileg Berjút volt, aztán csomó koncerten Aleppóval énekeltem.

Megmondtam már ezerszer
Egyedül te vagy, aki nekem kell
Minden percnek a maga útja
A szerelmünket a nyár az őszbe húzza

Kell-e hogy újra mondjam még
Vagy csak élvezzük minden gyümölcsét
Szavak nélkül száll az óra
Nem változtál tegnap óta

És a Balaton a tihanyi strandon
Fakó türkizkék, de olyan nagyon, 
Mint a képeslap a hűtőszekrényen
Mit a szomszéd küldött nagyon régen

S úgy jöttél, mint a nyári hó
A jobb is rosszabb, mint a jó
Mert a jobb csak kicsit biztató
De veled egyszerűen jó

S megértem az érzelmét
És megérzem az értelmét
Nincsen szégyen, nincsen vétek
Csak egy érzés, amely szétvet

Hogy vasárnap este bemondják a Hétbe'
Hogy Harkivot lövik, és nincsen béke
Milyen szonda, melyik holdra?
Mikor robban egy atombomba?

Megmondtam már ezerszer
Egyedül Te vagy, aki nekem kell
Minden percnek a maga útja
A szerelmünket a nyár az őszbe húzza

A bejegyzés trackback címe:

https://egonazeger.blog.hu/api/trackback/id/tr3317805411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

God Harald 2022.04.11. 23:36:38

Szeretem ahogy élvezitek az életet. A Malackrumpliban egyszer voltunk, jó pár éve. Kb. 45 perc volt az italhoz jutás. A kaja döbbenetesen drága volt, de arra szerintem most is várnánk. Így aztán a sör után továbbtekertünk.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.12. 07:56:14

@God Harald: lehet, hogy csúcsidőben sokat kell várni, mi tipikusan hazafelé menet picit korai vacsorát tőlünk ott. Most kicsit korábban, de pont a délután közepén érkeztünk, amikor nem voltak sokan. A pincérek kedvesek, az italt hamar kihozták, és kaptunk grátisz piritóst sárgaborsó-hummusszal, amíg készül a kajak, de amúgy arra sem kellett sokat várni.

A kaják idiótán drágák. 3000+ Ft egy nyamvadt finomfőzelék újragondolva zöldségfasírttal?! Viszont olyan finom, hogy megszólal, és még jól is néz ki. SZÉP kártyáról fizetve évente 2-3 alkalommal elmegy :) meg rá lehet látni a belső tóra :)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2022.04.12. 11:04:23

Amíg nem olvastam hogy szép kártyával fizetsz azt hittem valami gourmet buzi ner lovag vagy :)
Tudtok élni, nem egy kutyafuttában elétek hajított gyrosz tálat burkoltok, vagy félig kihült sonkás pizzát, hanem minden mi szemszájnak ingere.
Azért ezzel a kajával lenulláztad a szép kártyát :)

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.12. 16:12:48

@szociál: nem nulláztam le a szép kártyámat, mert egyrészt max. összeget kapunk két részletben, márciusban meg szepzemberben, másrészt azért nem volt ez akkora rongyrázás, valójában a benzin került annyiba, mint a kávézó, a bisztró meg a növényvédő szerek összesen :)

Az a durva (vagy nagyon szomorú, ha úgy nézzük), hogy ma Magyarországon burzsujnak számítasz, ha 2-3 havonta megengedhetsz magadnak egy ilyet. Pedig egy átlagember simán megérdemelne ennyit vagy többet.

God Harald 2022.04.12. 22:53:51

@Egon, az egér: persze, mi is általában szépkártyázunk. Úgy fasza is, most erre az évre asszonyéval együtt van (volt) kb. 1,3 mft. De akkor is zavarnak az ilyen túlárazott helyek.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.13. 08:10:56

@God Harald: én is sóher vagyok, de igyekszem felvenni azt a habitust, hogy a minőséget hajlandó legyek megfizetni. A pécsi Elefánt éttermet bántam, az picit olcsóbb volt, de minőségében sokkal lejjebb volt. Persze, az sem volt rossz, de az ár/érték aránya rosszabb volt.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2022.04.13. 08:22:29

@Egon, az egér:
Az Elefántos egész személyzetét kikellene baszni főnököstül, szakácsostul, legjobb helyen vannak, túristák belebotlanak szinte, maga az épületnek is történelme van, erre eléd basznak egy diákcsemegét.
Éttermi kritikusok nem szoktak járni ilyen helyeken?
Ha faszán lepontoznák talán észre vennék magukat.
Mert az ha néhány vendég lepontozza, még nem dőlnek a kardjukba, de ha látszana hogy 1 csillagos késdobáló lett a színvonal akkor talán összekapnák magukat.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.13. 09:00:01

@szociál: az Elefántossal az a baj, hogy abszolút értékben a minősége nem annyira rossz, csak az áraihoz képest relatíve. Rendeltem egy minestrone-t, és kihozták egy paradicsomlevest gazdagon zöldségekkel. Ami nem volt rossz, de hiányoztak a minestrone jellegzetes fűszerek belőle. Hasonlóan a csípős penném sem volt olaszosan fűszerezve, ugyanakkor meg bird eye chili volt benne, ami ezért meg na, valami. Ugyanakkor ha ott nem SZÉP kártyával fizettem volna, anyaztam volna. Meg szívrebbenés nélkül nem adtam nekik egy kanyi borravalót sem, pedig szoktam adni.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2022.04.13. 09:47:42

@Egon, az egér:
Múltkor leugrottam a xavérba, mondom nem főzök, pihi van, vettem paradicsomos gombócot.
Mikor ettem még ízlett is, csak mikor leért az összes vettem észre hogy annyi bors van benne hogy ott döglök meg, faternak szóltam hogy hozzá ne nyúljon mert megpusztul.
Ha a mezei paradicsomos gombóc ennyire fűszeres, akkor az olaszos paradicsomos gombóc milyen lehet ???
Ezért IS csak kéthavonta ugrok le néha kajáért, megfőzöm én magamnak ami kell.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.14. 11:41:18

@szociál: Nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg :) Én szoktam ilyeneket csinálni, hogy vadasba szegfűszeget meg borókabogyót teszek, a múltkor a mexikóiba tettem egy csipet fahéjat. Nyilván, ha ezeket túltolja az ember, akkor mind a vadasnak, mind a taconak almakompót íze lenne. Pont az a lényeg, hogy keveset kell adni hozzá, de tudni kell a "trükköket".

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2022.04.15. 06:35:05

@Egon, az egér:
Van amiket nem ront el egy csipetnyi fahéj vagy szegfűszeg, de ma én gulyáslevest fogok csinálni, amibe inkább nem teszek :)
Tudom nagypéntek, nem kéne húst zabálni, de lexarom ,felsőcsirkecombot is sütök, sonka felejtős :P
Én muzsikával szoktam megbolondítani az ételt, beleénekel a fazékba, na attól lesz jó az étel, próbáld ki hogy a csajod is lássa :)

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.16. 08:56:20

@szociál: amikor még nem voltam vegán, a marhahúslevesbe tettem szegfűszeget. 4-5 liternyihez egyetlen darabot, főzés után kivettem. Nagyon pikáns ízt csinált neki.

Ma sztrapacskát fogok csinálni, a sztrapacska főzővizébe teszek majd borókabogyót :)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2022.04.18. 07:14:12

@Egon, az egér:
Lehet a tarkonyos leves is ilyen kiserletekbol szuletett :)

God Harald 2022.04.19. 22:31:33

@szociál: akár igen, akár nem: nagyon jó tud lenni. Szoktam főzni tárkonyos borjúragú levest is meg bárányosat is. Tárkony és citrom teljesen megbolondítja.:)

God Harald 2022.04.20. 16:26:24

Olyan jót ettem, hogy megszólalok!:)

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.23. 20:13:29

@God Harald: na, mesélj :)

Nálunk update:
A keszthelyi Pajti nagyon jó volt ár/érték arányban, a zánkai Nekedfőztem viszont felejtős: még a Malackrumplinál is drágább, de legalább semmikülönös a kajájuk.

God Harald 2022.04.23. 21:59:51

@Egon, az egér: Munkaebéd a Rosensteinben. Előétel: libamáj, libatepertő, kolbász, sonka, ropogós bagett, zsidótojás. Húsleves maceszgombóccal. Főétel: báránycsülök, házi parajos tésztával, lyoni hagymával. Madártej főzött tojáshabbal, presszó kávé. Két pohár Tiffán merlot, ásványvíz.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.04.24. 15:53:15

@God Harald: hát, ennek a megemésztéséhez tényleg sok munka kell :P

God Harald 2022.04.24. 19:20:50

@Egon, az egér: :))) Este a pingpongnál volt sóhajtozás:)

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2022.05.02. 10:29:20

@God Harald: @Egon, az egér:
Asszem mától konyhafőnök az RTL-en, lehet most szakmai szemmel fogom nézni és hátha tanulok is valamit.
Bár amiket főzni szoktak nem mindig pénztárca barát, hiába Aldiznak.
Az amerikai mestershéf azért jobb mert ott nem játszák az agyukat mint a Rácz Jenőék, nem párosítják a tormát a krémessel, meg a pacalt a lekvárral, az esetek nagy hányadában csak agymenés megy az RTL-en, nem is inkább a főzésről hanem arról ki betegebb a konyhába :)

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2022.05.02. 13:39:39

@szociál: Lányaim szokták nézni, akkor lehet, hogy rákérdezek, hogy nézik-e. Nekem nincs tévém már 2014 óta :P

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2022.05.02. 15:49:54

@Egon, az egér:
2014-ben en is kibactam a tvt az ablakon :)
Aztan 18-ban es iden is :))

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2023.01.09. 12:49:30

Eddig csak éreztem, meg dalszövegben megírtam, hogy "vasárnap este bemondják a Hétbe', hogy Berjútot lövik és nincsen béke" de a brit tudósok már nevet is adtak neki: Sunday scaries:

telex.hu/eletmod/2023/01/08/szorongas-vasarnap-sunday-scaries-pszichologus

Nagyon meg nem értett wannabe művészlélek vagyok, majd egyszer talán az utókor megért :))))
süti beállítások módosítása