Egon, az egér

Blogposztok az egérlyukból

Új év: értékelés és tervek
2021. január 04. írta: Egon Estragon

Új év: értékelés és tervek

Értékelés

Milyen volt az elmúlt év? Voltak benne szomorú dolgok, zömében halálesetek, de azt leszámítva jónak mondható volt. A járvány és az amiatti karanténok nem viseltek meg, sőt, kifejezetten élveztem. Tavasztól jártam ki a kertünkbe kávézni, nagyon lazán éltem. Persze ez sokszor nem volt hatékony, de ezekben az esetekben mindig lehetett a járványra hivatkozni. Ürügy volt csak, kibúvó? Lehet. Most már évek óta keresem magamat, sokszor depressziós vagyok, kevesebbet tudok alkotni, mint amennyit régebben. Tavaly rákentem a covidra.

A nyári online kutatócsoportom viszont rendkívül sikeres volt. Zseniális volt online dolgozni három fiatallal, Pakisztántól a nyugati partig, határozottan a legjobb dolog volt a múlt évben.

A sportolásban pihenőévem volt. Egyetlen versenyre, közösségi futásra nem mentem el. Azt gondoltam, hogy majd szárnyalni fogok, de csak döcögtem. November környékén revideáltam a táplálkozásom, erőteljesen visszavágtam az omega-6 zsírsavak bevitelét és emeltem az omega-3-ét (erről írok majd egy külön posztot, mert túl hosszú lenne itt részletezni). Valószínűleg ennek hatására végre sikerült stabilan 25-ös alá vinni a BMI-met, és az utóbbi hetekben a futóedzések is jobban esnek.

Novemberben kaptunk egy elég szép fizetésemelést, júliusig visszamenőlegesen. A "másik típusú gyerekeimmel" közös kecónkat nagyon kedvező áron tudtuk eladni, az ingatlanárak esése miatt most tavasszal meg remélhetőleg olcsón tudunk venni lakásokat, így még anyagilag is nyerünk a járványon. Pénzügyileg tehát sikeres évet zártam, zsinórban a sokadikat.

A nyaralóm kapott egy kavicságyást körben, jó kis meló volt lapáttal, csákánnyal, flexszel, két kézzel, három nap alatt kiásni a kavicságyás helyét, legeotextíliázni, betonszegélyt betenni, bedolgozni a három köbméter kavicsot, tereprendezni. Ugyanakkor a tervezett festés idén kimaradt, nem is beszélve arról, hogy valamikor jó lenne a padlopont leváltani kőlapokra. A kertemben sem haladtam úgy a munkával, ahogy elterveztem. OK, hőség volt, de azt gondoltam, hogy idén több időm lesz erre is.

nyaralo.jpg

Végiggondolva,nem volt rossz a tavalyi év, de relatívan. Sokan panaszkodnak, hogy a járvány miatt nem volt jó évük, nekem nem a járvány miatt voltak rossz részek benne, hanem a saját útkeresésem miatt. Összességében sokkal jobb évem volt, mint a környezetemben levők átlagának, de nem vagyok mindennel megelégedve.

Tervek

Viszont idénre kellenének tervek, mert úgy érzem, hogy kezd elég lenni az elmúlt évek sodródásaiból.

  • Munka 1. Keresni kellene valami kreatívabb munkát. Évek óta nem programozom komolyabban, mert vagy nagyon elméleti munkát csinálok, amihez nem kell programozni, vagy olyasmit, amit egyszerűbb excel-buzerálással megcsinálni (alap statisztikai munkák).
  • Munka 2. Vagy megírhatnám végre a nagydoktorimat. Ezt sok-sok éve húzom, karácsonyi szünetben rendezgettem a projectjeimet a laptopomon, és rátaláltam egy 2012-es mappára. Benne az elkezdett nagydoktorimmal... Azóta is tervezem megírni... OK, közben írtam egy könyvet, amire úgy tekintettem, hogy majd abból kihúzom azokat a részeket, amelyek mások eredményeinek a leírása, belerakom azokat a részeket, amelyek saját eredmények, csak nem tartottam annyira fontosnak, mint mások eredményeit, és tadám! kész is vagyunk. Most februárban lesz két éve, hogy megjelent a könyvem. Ideje lenne ezt most már megcsinálni.
  • Zene. Jelenleg jól érzem magamat az aktuális zenekaromban háttérbe húzódva. Ugyanakkor néha vágyom rá, hogy megint saját zenekarom legyen. Előző zenekarom gitárosa szilveszterkor felrakta a demó számainkat a facebook csatornájára, kicsit nosztalgiáztunk. Emberileg nagyon jó volt abban a zenekarban, zenei elképzeléseink azonban eléggé különböztek. Nem tudom, hogy hogyan kellene jól saját zenekart csinálni, és nem tudom, hogy hogyan férne bele az időmbe. Így a saját zenekar project jó eséllyel nem fog idén elindulni.
  • Sport, testkultúra, életmód. Szerintem most jól táplálkozom. Testsúlyt tartani kell, erőnlét és állóképesség mellett a nyújtásokra is figyelni kell. Kellene ősszel maratont futni, utoljára maratont 2018-ban szenvedtem végig, de az 28 km futás plusz 14 km erőltetett menet volt. Értékelhető maratont utoljára 2016-ban futottam, az PB is volt egyben. Be kellene nézni 4 óra alá, ez nagy vágyam, amióta elkezdtem a hosszútávfutást. A P85 2019-ben nagyon élvezetes volt, de vagy 4 órán belüli maraton ősszel vagy P85 túra, ilyen nagy célversenyből nem lehet kettőt bepakolni egy évben, legalábbis nekem egyértelműen túl nagy falat lenne. 4 órán belüli maratonra alapozom per pillanat. 
  • Ingatlanok, pénzügyek. Salgópolcos/dexionos lábakból és ponyvából most már fogok csinálni egy paravánt, amely árnyékában a nyári napokon is lehet földet túrni, gazolni. Kell venni egy kisebb lakást, befektetési céllal. Ez valószínűleg elviszi a fél tavaszomat, mellette a nyaraló festését kellene beletuszakolni a tavaszba/nyár elejébe, így is nagy falat lesz. Az aljzatburkolás egész biztosan nem fog beleférni idén sem.

Végiggondolva így a terveket, ami hiányzok most az életemből: kreativitás, kreativitás, kreativitás. Nem esett jól leírni azt, hogy a saját zenekar project halasztódik az idén. Ugyanúgy fájó pont az is, hogy ragaszkodom a biztos, de rossz munkához is, picit félek kilépni belőle. Ez könnyen azzal járhat, hogy nem fogom élvezni a kreatív munkát, nem fogok belevágni nagyobb dolgokba. Ha nem lépek, sodródni fogok megint. Bátrabbnak kellene lennem? És mindeközben, miközben ezt a posztot írom, jönnek az év eleji hírek: emailen jött a hír, hogy egy új befektető, aki ha tényleg tesz be pénzt a cégbe, akkor talán kreatívabb munkát is végezhetek a mostani posványos, unalmas excel táblázat buzerálásnál, miközben a facebookon a zenekari tagjaim ugrálnak örömükben, hogy milyen sikeres az új klippünk, egészen nagy emberek kapták fel. Hm. Az élet bonyolult.

A bejegyzés trackback címe:

https://egonazeger.blog.hu/api/trackback/id/tr5816370960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2021.07.06. 12:26:08

Félidőben az évben:
- Lakásvásárlás project pipa. Sőt, lehet, hogy be fogok költözni, ha már három hónap után kiköltözött az albérlőm :)
- Agyleszívó másodállás felmondva. Mint minden ilyen, nehéz volt a válás, először próbáltuk azt, hogy kevesebbet dolgozom kevesebb fizuért, de olyan depressziós lettem tőle, hogy végül teljesen felmondtam.
- Kreatív meló: Valószínűleg fogok írni egy új jegyzetet, ez teljesen feldob. Nagydoktori még mindig úgy, hogy majd elkezdem. Majd...
- Sportolás, testkultúra, életmód: Stabilan 25 alatt a BMI-m, jókat alszom. Csinálom a BSI maratoni felkészülés programját. Akarom mondani, csináltam, de nem jött be. Nem tudom a feladatos edzéseket megcsinálni. Helyette a távok nagyobbak, de gyakorlatilag pár jóleső fartleken kívül végig masszívan aerob tartományban vánszorgok. Full deprssziós vagyok, azzal kellene valamit kezdeni. De lehet, hogy csak jelez a testem, hogy szabadságra kell mennem, és nem kellene ennyit dolgoznom.
- Nyaraló háromnegyedig újrafestve, nagyon kellett már. A terasz rész még nincs kész, de az a legárnyékosabb, meg oda nem esik be az eső, azt még idán valamikor meg fogom csinálni.

Ami jó: bizakodás, optimizmus, csomó jó dolog történik velem.

Ami rossz: prokrasztináció, prokrasztináció, prokrasztináció... Gyanúsan súlyos depresszió van a háttérben. Valamit kellene kezdeni vele.
süti beállítások módosítása